2015. március 16., hétfő

Győzelem

Mint ahogy az előző bejegyzésben írtam, megnéztem még 3 videót Vicky-től, és még aznap, hogy az előzőt befejeztem, máris lealapoztam a következőt.
Ami egy "japános" oldallá alakult végül. (Már kíváncsi voltam, mikor tör elő belőlem :)


A Párom félretett nekem egy szép papírt, amiben ajándékot kapott Japánból, és egy levél szöveg a mintája, narancssárga pecsétekkel. Ezt szántam alapnak, aztán mikor a szitakötőket pecsételtem, akkor kezdett körvonalazódni, mi legyen az oldal mondanivalója.
A szitakötő Japánban nagyon népszerű szimbólum: az erő, bátorság, kitartás, győzelem jelképe.
Erről jutott eszembe egy idézet: "Az egyetlen győzelem, a győzelem önmagunk felett", ami O-Sensei, az aikidó alapítójának egyik mondása.
Miközben elkezdtem írni, rájöttem, hogy ez nem lesz jó nekem... Valahol olvastam, hogy nem túl jó, ha le akarjuk győzni magunkat, mert ahol győztes van, ott van vesztes is - és az is én leszek.
Úgyhogy olyasmi volt a fejemben, hogy "Az egyetlen győzelem legyőzni a rossz szokásainkat" vagy ilyesmi... részben túl sok betűnkénti pecsételés lett volna, meg mivel több minden is volt a fejemben, nem írtam végül semmit, csak pontokat.
Olvassa mindenki így, ahogy akarja.

Így készült:
Ismét egy textúrás fehér kartont ragasztottam alapnak, erre ragasztottam a mintás papírt, amire meg festettem. Kék és zöld akrilfestéket kevertem fehérrel, és csak úgy ujjal körözve lefestettem az egészet. (Profiknál ez így nézne ki: gesso, száradás, kétféle színű gelato, maszatolás :) )
Az "E" betű alatt látszik, hogy egy helyen valahogy feljött a festék, és lett egy folt. Mivel "véletlenül" a "hana kanjija volt, ezért úgy hagytam :)


Felül kicsit elszakadt a papír, és felgyűrődött, de ezért jó az ArtJournal, mert az ilyen kis rontás nemhogy elrontja, hanem feldobja a kész alkotást :)


Ezután jött a struktúrpaszta, a kétféle barna tintázás, majd az aranyozás. Mivel ez egy nagyon világos színű arany, még egyszer körbetintáztam az egészet, hogy sötétebb legyen (Jé, Zalus haja pont ilyen  ragyogó sötétarany :)




Aztán jöttek a Japánban vett pecsétek: két régi gyufa minta, aztán a szitakötők, és a  "Hana" neves pecsétem (jobb alul kékkel).



A győzelem felirat betűsablonnal és alkoholos filccel készült, A felette levő pedig szintén japán betűpecséttel, fekete Staz-Onnal.
A szavakat textúrás fehér kartonra pecsételtem hiragana (japán szótagos) sütipecséttel, ami ugyan kemény műanyag, de azért jól lehet vele papírra is pecsételni. A négy szó: "agaru" - felmenni, "ageru" - adni, "tobu" - repülni, "suki" - szeretni. (Ezek jutottak eszembe és kész). A cetliket körbetintáztam, aztán fehér zselés filccel körberajzoltam. Meg itt-ott a hiraganákat is.


Szerettem volna még valami "réteget" rá, ezért pausz papírra pecsételtem kék Staz-Onnal még szitakötőket, körbevágtam, és néhány pecsétnyomra felragasztottam. És az összeset kicsit körberajzoltam fehér zselés tollal. 


A végén még került rá két barnára tintázott madzag - ez csak azért, mert a kisfiam vitorlásából maradt meg, és itt kallódott az asztalomon :)

A PL teljesen félbemaradt, de annyival jobban esett most ezt csinálni!

Let it go! :)





2 megjegyzés:

  1. "A PL teljesen félbemaradt, de annyival jobban esett most ezt csinálni!" ... mintha csak a saját gondolatomat olvasnám! :) Örülök,hogy rátaláltam a blogodra!! Noé

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv itt (is) Noé! :) Akkor a jelszavunk lehetne "vissza a scrapbookhoz / papírokhoz" :)

      Törlés